Så var det dags att sammanfatta långsemestern i Spanien. Lilly och kusin e var förväntansfulla inför resan redan innan vi kommit på planet. Lilly tyckte att det var så spännande på planet att det var onödigt att sova. Första dagen och natten bodde vi i en väldigt fin lägenhet i Barcelona. Lilly och kusin e lekte att de la sig i Lillys säng och skulle sova. Lovar gott inför framtida övernattningar. Hyrbilsfärden till det hyrda huset La Belladona blev längre än planerat pga köer, men den som väntar på något gott... Lilly var lite blyg inför allt det nya folket (mammas morbror med barn och barnbarn) till att börja med, men det lossnade allt eftersom. Lek vid poolen var en förväntad succé. Lek med sysslingarna också, gärna i lekplatsen eller i gosedjursrummet (massor av nallar, dockor m.m.). Mer oväntat var t.ex. badringsturen med Marianne. Kul! Lilly fick sena vanor (middagar, läggning), men är man i Spanien så... Fadder M har lärt Lilly och kusin e latinska. Bl.a. säger numera båda att de ska ha sin hakus lappus på sig när de äter. Efter en vecka i huset var det hej då, men inte till Costa Brava eftersom vi åkte vidare till St Pol och några dagar på ett hotell vid havet. Strandhäng (gräva slott och sjunga "båtarna på havet") och mycket pommes frites till lunch och middag blev det. Lilly har svårt att sitta still när det ska ätas. Det blev mycket "hoppa ner" och "hålla hand" då restaurangen utforskades. Sen har vi fått ett glassmonster på halsen. Med fullt fokus och ljudliga smack så försvinner glassen i ett nafs. På väg hem så somnade Lilly i mammas famn och sov halva flygresan. Skönt. Vi fick beröm av stewarden att vi hade så flygvänliga barn med oss. Hemma igen så blev det svensk falukorv och makaroner innan det var dags för sängen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar