tisdag 17 september 2013

San Mauro Cilento

Idag var det lite mulet och grått så vi bestämde oss för att göra en bilutflykt. Först åkte vi till San Marco och sen vidare längs kusten en bra bit ner. Målet var San Mauro Cilento, för där kunde man köpa vin sa de på turistinfon. Efter många serpentiner kom vi fram! Vi hittade en gunga och Lilly blev överlycklig!

Vi köpte olja och vin och så åt vi lunch. Mamma och pappa blev lite förvånade när de fick in varsin halv bakpotatis till "aptitretare". Lunchen var inte så bra, men det var en upplevelse! 

Hem tog vi inlandsvägen också den mycket serpentiner. Så när vi kom hem fick pappa vila... Det var så jobbigt att köra. Sen slappade vi hela kvällen fram tills det var dags för vällingen. Den fick Lilly hemma och sen drog vi iväg med vagnen ner till Santa Maria. Där åt mamma och pappa gott medan Lilly sov i vagnen utanför blommorna. Nu sitter vi på en bar med Wifi! Vi hoppas att vi hittar hem längs vår lilla serpentin-stig....


1 kommentar: