onsdag 26 april 2017

Pappa 40 år!

2017-04-20 pappas 40-årsdag. Mamma, Alice och Lilly överraskade pappa på jobbet på eftermiddagen. Pappa hade inte misstänkt att vi skulle komma dit, trots att Lilly kvällen innan sagt att "mamma och jag har en hemlighet, det är en övernattning". Med hjälp av Anders och Viktor tog vi oss i alla fall in på pappas kontor och satt där när han kom.


Han blev glad över de fina teckningarna och kotten som Lilly gjort och samlat ihop på förskolan samma dag.

Sen styrde vi kosan söderut mot Säröhus, där hade mamma bokat Princessans gemak. Ett stort rum med egen terass och jacuzzi. Lilly testade allt! (Kanske brås hon på mamma....) Bäst gillade hon de chokladdoppade jordgubbarna. Efter en skål i bubbel och festis tog vi oss ner till badet och spaet. Lilly körde både scrub, fotbad och bastu. Efter lite träning i poolen vågade hon också simma från sida till sida. Alice trivdes som fisken i vattnet, för henne var det premiär i pool.



Innan det var dags för middag han vi med lite mer mys på rummet. Väl nere fick vi det bästa bordet, precis vid fönstren ut mot havet och lite avskilt. De hade satt fram barnstol till Alice, så då tänkte vi att vi testar. Tro det eller ej men det funkade perfekt att sitta i en ikea stol. Lilly fick sin mat direkt, köttfärssås och spaghetti, mums tyckte hon. Mamma och pappa åt lamm och drack ett gott rött vin. När efterrätten (chokladfondanten) var uppäten gick vi upp på rummet. Där hade mamma pyntat med serpentiner, servetter, guldtallrikar och paraplyer. Sen åt vi snacks och byggde lego ihop. Alice nattade sig själv i sin spjälsäng och mamma och pappa fick båda plats att natta Lilly i den stora bäddsoffan.


Efter frukosten var vi nere i badet igen, då var vi helt själva! Mycket mysigt och även nu gillade båda tjejerna att simma, innan vi badade i poolen hann Lilly med ett bad i jacuzzin.


Pappa Nikke var väldigt nöjd med sin födelsedag!

Tyvärr visade det sig att mamma och pappa blivit matförgiftade =( Så resten av veckan och helgen var inte så rolig. Tur i alla fall att tjejerna klarade sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar