lördag 8 april 2017

Första varma vårdagen!

Det var igår fredag. Vi gjorde en utflykt med Alice i babybjörn. Första anhalt blev gungan i trädet, sen tog vi oss upp för berget genom skogen och hem igen! Alice tyckte det var spännande med mycket att titta på. 

Lilly leker med Emma mittemot nästan varje dag nu. Kul att ha en kompis så nära. Men hon funderar lite på om inte Emma och Ester kan byta hus, så kan hon ju leka med Ester varje dag!?

På fredag kvällen hade vi bollskola med några kompisar på fotbollsplanen vid fsk. Det var poppis och säkert 6-7 familjer som kom. Lilly blev snart ganska hungrig så vi åkte hem och gjorde fredagsmat med efterföljande mys! Filmen för kvällen var Saltkråkan, lite långsam film tyckte vi alla, utom Alice. 

Alice fick vaccin i tisdags, både sprutor och drickvaccin mot rotavirus. Så hon var inte på humör på kvällen, men trots det sov hon bra på natten och vaknade bara en gång. 

Nu kan Alice leka lite med sina leksaker, hålla i dem och bita på dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar