fredag 27 februari 2015

Februaribarnen

Förra helgen var det dags att fira februaribarnen i Nybro. Lite sjukdomar gjorde att vi inte var fulltaliga. Efter en resa i snöstorm och lunch på McD fick vi en fika hos kusinerna Köppen! Mumsigt och så var det kul att leka också. 

Sen inkvarterade vi oss på Sven Krååks väg, där var vi efterlängtade! Middag hos Kjell och Marianne å så lite efterrätt... Alva och Linnéa är omtyckta barnvakter. 

Lilly och mamma delade madrass på golvet och pappa sov i Alvas säng. På morgonen smög Lilly in till Alva o Linnéa. 
De tre och pappa var nästan ute med lånehunden innan mamma var uppe ur sängen (Lilly hade hållt mamma vaken en del under matten...) 
Sen drog vi iväg till Familjen Diesner för firandet. Det bjöds på smaskig plockmat och bouef bourgiong (felstavat). Jerker smörade in sig hos Lilly genom att ge henne en klubba! Först satt hon och drog den mot kinden och sa att den var gosig. Sen slickade hon lite lätt på den och sen var hon fast! Efteråt var hon stolt att hennes klubba nu låg i magen! 

Det blev nattsudd. När vi kom hem ville Lilly absolut läsa bok innan det var dags att somna. Två trötta och en pigg. 

Efter brunch och tre snabbstopp hos farfar, farmor och Eivor bar det av hemåt igen. Lilly ville inte sova i bilen utan var pigg och glad. Väl hemma blev det som oftast lite pussel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar