Vad har vi då hittat på i maj?
Vi inledde månaden med att fira valborg i Namnerum hos farmor. Vilgot var där så Lilly lekte en del med honom, och så fick hon bada fotbad. Farmor överdoserade lite med bubblorna så det blev översvämning!
Vi bakade kakor inför Alice dop! Endast Alice hade riktiga hörselkåpor, Lilly och mamma hade mössor för att dämpa ljudet av elvispen!
Lagom till dopet kom också det fina vädret. Så både dopet, fikan och middagen hade vi ute i trädgården. Det var väldigt lyckat och Alice trivdes väldigt! Lilly var väldigt noggrann när hon stolt torkade Alice huvud efter prästen skvätt vatten! Pappa sjöng och spelade gitarr, Lilly sjöng med och inte ett öga var torrt!
Kvällen innan dopet laddade vi med pizza!
Farfar och Kristina stannade ett par nätter efter dopet. Det var mysigt, vi var ute och åt på tapas-restaurang på söndagen. Alice första restaurangbesök, det gick fint, hon skötte sig exemplariskt. Lilly älskar att äta tapas, hon gillar att dela mat också, vilket gjorde att hon högg in och tog en av farfars 2 lammbitar =). Måndagen tog pappa ledigt och vi alla åkte till Borås djurpark, Alice såg inte ett enda djur utan sov och åt mest. Lilly hade däremot fullt upp att kolla på djur, höjdpunkten var den 3 veckor gamla elefantungen Chinda. Hon var sååå söt! På vägen ut hade Lilly turen att vinna en bläckfisk, den heter såklart Bläcki. Den är numer nummer ett i sängen.
Alice är intresserad av farfars mat eller i alla fall gaffeln.
Fortsättning följer....














Inga kommentarer:
Skicka en kommentar