måndag 13 mars 2017

Per ska firas!

Vilken lycka att mötas av denna tjej när mamma ropar att frukosten är klar! 

Pappa jobbade halvdag och sen åkte vi till Nybro och kusinerna på Bladsväg. Där var vi efterlängtade och möttes av bäddade sängar och hemmagjord pizza! Lilly lekte mycket och trivdes som fisken i vattnet. Men när det var dags att sova ville hon inte ligga mellan Tora och Maja, det. Blev istället på en madrass på golvet bredvid mamma o pappa. 

Alice somnade när de vuxna spelade spel. Skön stil hade hon! 

Nästa stopp var grönvägen och familjerna Diesner/Josefsson/Martinell. Det var två systrar som slogs om Alice och Linnea tog hand om Lilly. 


Per bjöd sen in till fest på Enevägen och fint väder hade han beställt. Så det blev både lek, fika och bubbel ute! 

Farfar hade riggat trummor i källaren där hängde Lilly, Vincent, Nike och farfar. Lilly var väldigt koncentrerad! Tyvärr kom inte Mathe med familj för Hille hade fått feber. 

Alice trivdes också bra och skrattade och pratade. 

Efter ett besök hos farmor Eivor på söndag förmiddag åkte vi åter hem. 
Hos Eivor är det alltid foto-visning. Dels får man se vad som hänt sen senaste besöket och bilder på pappa som liten. Det sägs att Alice är lik pappa. 

På resan ner sov Alice hela vägen till Växjö, där blev det mat och blöjbyte. Sen sov hon lite till innan vi var framme. Lilly kollade på iPad 100% av resan, både upp och ner. På hemvägen ville Alice göra två stopp för mat. En lyckad resa! 

När vi åt lunch på mcD i Värnamo såg mamma och pappa att Alice hade upptäckt sina händer! Hon satt och tittade intensivt på dem och rörde på dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar