torsdag 12 mars 2015

The seal

På torsdagen packade vi in oss i bilen och åkte till Sälen! Resan upp gick väldigt bra, men det var en trött Lilly som sa godnatt till faddrarna i Säffle. Lilly sov hårt och kunde lätt läggas ner på bänken i hallen i väntan på att sängen bäddades. 

Fredagen blev en härlig dag på fjället, efter lite jox med bankomaten och att hitta rätt så fann vi skotersläden som tog oss till hemfjällsstugan. 


Till lunch åt vi grillad korv. Pappa hade fullt sjå att hålla korvarna på rätt nivå över elden, allt eftersom elden jobbade sig ner i snön. 
Blöjbyte. 


Lilly somnade i mammas famn på skoterturen hem. Och sov hårt igen....

På kvällen lagade Daniel god kycklinggryta och sen gosade Lilly och Daniel mycket. 

De vuxna spelade kingdom builder senare på kvällen. Och mamma vann! 

På lördagen var det blåsigt men vi var ute och byggde snökoja i alla fall. 

Lunchen åt vi ute på Majkens sylta. 3 pannkakor klämde Lilly. Hon var på ett strålande humör! 

Kvällens middag blev lite sen för alla skulle duscha och så bastade vi också. Lilly fick prova på att basta när den höll på att värmas upp. Det var helt ok, men bada i den lilla badbaljan var bättre! 
Morbror nattade ikväll igen. 

Efter frukost på söndagen åkte D&M hem. Vi andra åkte på utflykt. Först till trollskogen där Lilly också provade på att stå på skidor, där åt vi också lunch, pannkakor så klart! 


Sen tänkte vi åka till Valles lekrum som vi läst om. Men Lilly somnade i bilen. Pappa och mamma lade ner henne i pulkan och gick en promenad  i Lindvallen. 

Vi försökte väcka Lilly efter 50 min, men hon var arg som ett bi. Pappa handlade på Ica och de andra väntade på bänken utanför. Lilly var vansinnig, låg på golvet och skrek... Mamma satte henne mellan sina ben, försökte prata med henne men fick bara NEJ! till svar. När pappa kom såg han att Lilly hade somnat :-) 
In i bilen med det sovande barnet och vidare till Fågelboet för att äta våfflor. Lilly fick sova på en soffa. Helt plötsligt vaknade hon och fick syn på älghuvudet över henne! "Var är vi?" "Får jag klappa den?"

Vi hann med lekrummet innan det var dags att laga middag och mysa framför tv'n. 

Sen var denna lilla minisemester slut. Det var väldigt härligt och avslappnade! En av storfavoriterna har varit att leka med dalahästarna. De har varit på samling, åkt och handlat och varit på jobbet. Skoterturer imponerade på Lilly. "Vi åkte snabbt". 

På hemvägen stötte vi på en bjässe till dalahäst. 

Resan gick bra, men sista timmen växlade humöret i filmkojan: 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar