Regnet öste ner när vi skulle ta bussen till stan för att möta upp E & e på stadsmuseet. Det blev intensiv lek i dryga timmen innan det var dags för lunch.
Köttbullar på café kosmos föll Lilly i smaken. En lugn och skön lunch blev det för mamma, Lilly och Ester delade soffa med Emma nämligen, hon hade det lite svettigare!
På kvällen var mamma borta och Lilly och pappa hade hemmakväll, minimello introducerades.
På lördag morgon väcktes mamma av -"mamma du måste stiga upp nu, det är frukost med frallor och bröd." Det kan man ju inte motstå! Efter långfrukost åkte vi till Tjolöholms slott! Det var väldigt fint och vi slapp regnet! Lilly hittade ett sjörövarskepp att klättra på.
De hade dekorerat med pumpor så vi bestämde oss för att handla det på hemvägen.
Vi hann med en sväng till affären innan vi gjorde lammburgare med pommes. Lilly åt som en häst! Sen körde vi lite disko, först till minimello och sen till "let it go", mamma fällde nästan en liten tår när Lilly dansade.
Tidig morgon idag igen. Tur att det finns smarta telefoner....
Vi har bara varit hemma idag söndag. Lekt med lera och lyssnat på musik. Lilly tyckte att filmmusiken till frost var lite läskig (första låten) så hon bad om att få lyssna på asken istället (Majas bokstavssånger). Sen gick vi ut och åkte pulka.
Kl 3 kom Henny på besök. Det var kul, Lilly bestämde hur de skulle leka. ( Henny är vår granne, 85 år).
När Lilly badade ikväll öppnade mamma dörren och pratade lite med pappa. -" du ska stänga dörren mamma" -"nej, varför då?" -"du ska inte prata med pappa." Hmm bestämd tjej den där.








Inga kommentarer:
Skicka en kommentar