Oj oj va tiden går och så mycket roligt som händer. Måndag förra veckan vaknade vi till snö!! På väg till öppna förskolan lekte Lilly i snön och kastade snöboll.
Kusinerna var också där och det var full fart på leken. Sen sjöng vi och fikade så klart! Lilly kom inte ihåg hur det så ut där men tyckte att det var väldigt roligt att vara tillbaka.
På kvällen köpte vi julgran, dagens uppdrag i altivitetkskalendern.
På tisdagen var aktiviteten att klä granen, den blev så fin. Till och med Alice hjälpte till och hängde upp en kula i granen.
Lillys fsk-kompis hängde med hem på onsdagen och de fick dekorera pepparkakshus! Kul och de var vääääldigt sugna på att smaka dekorationen mest hela tiden.
Två pepparkakor redo för lucia på förskolan:
Familjen Köppen verkar ha skott tradition av att försova sig kust denna dag... med andan i halsen kom vi dit i år igen. Sen bar det av till Mölndal för att klä mormor och morfars gran och äta lunch. Riktigt julmysigt!
Lördag=Lilljul och eftersom mamma har numret till tomten visste han vart vi var och att han kunde komma dit med våra klappar!!
Fina paket hade han med sig, men Alice var ändå skeptisk till tomten, nen paketen gillade hon verkligen! Vi hade sån tur att det till och med började snöa på eftermiddagen, riktigt härlig julstämning.
Det hade snöat så mycket så att vi gav oss ut för att åka pulka. Premiär för Alice och hon älskade det. Lilly gillade det såklart också! Sen blev det fika hos grannarna innan det var dags för middag och hänga i soffan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar