onsdag 9 december 2015

Blåst och julstök!

Lilly är hos mormor och morfar på fredagar. Morfar kommer och jämtar, mycket lyxigt! 

På fredagen blåste det så mycket så att Älvsborgsbron stängdes. Tur att Lilly inte var på förskolan!! Mamma och Lilly var hemma vid 19:10 från Mölndal och pappa var inte hemma förrän kl. 20! 

På lördagen pyntade vi och satte om granen.  Lilly satte en tomte lågt till Majken. 
Daniel och Magnus kom på middag och spelkväll. Lilly var i topp form och busade mycket. 
Lilly har varit mycket pappor senaste tiden, så mamma har varit lite ledsen. Bla sa hon att hon älskar vara pappa och att pappa skulle få smaka godis, men mamma kan köpa eget godis! (Lyckligtvis ändrades detta beteende i måndags!) 

Vi var inne hos Emma mittemot och lussefikade, busigt nog gick vi dit utan jacka! Men Lilly hade paraply i alla fall. 

På söndagen var det pappas namnsdag! Han fick en bukett tulpaner av mormor och morfar och en sminkdocka av mamma och Lilly. Nu ska han få öva på att göra flätor och tofsar!

Vid lunch kom D, M, mormor & morfar och Katarina för att julstöka och göra isterband! Mycket mysig eftermiddag. Lilly gillade verkligen att göra pepparkakor. 


När pappa sen lagade en mumsig lasagne färdigställde mamma och Lilly lussebullarna. L gillade att pensla med ägg. Det blev nästan mer ägg vid sidan än uppe på bullarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar